31 Temmuz 2013 Çarşamba

Kitap Kurdu



Selam,
Benim en büyük zevkim sahafları ve kitap marketleri dolaşmak. Kızım bu konuda biraz dertli.
Çünkü beni beklerken sıkılıyor.
Beğendiğim birçok kitabı seçip arkalarını okumayı seviyorum. Bunun şöyle bir kötü yanı var,
bir yerde o kitaptan bahsedildiğinde aa ben o kitabı okumuştum diyebiliyorsunuz:) tamamen
yanılsama.
Kitapçılarda en çok okunanlar listesi var. Bu listeler kitabın iyi olduğunu göstermez.Yazarı popülerdir
veya dikkat çekmek için topluma çok ters konular seçmiştir. Bestseller olmuş kitapları da hiç tavsiye etmiyorum. Bir kitapta New York Times Bestseller yazıyorsa o kitap sabun köpüğü konulardan bahseden,
size çok bir şey vermeyecek bir kitaptır. Tabii fazla beklentiniz yoksa, vakit geçirmek için okuyabilirsiniz.
Ayrıca dünyada tartışılan bir konu; iyi kitap kalın kitap mıdır? Bence iyi kitap keyifle okunan, içine girebildiğin, bittiğinde üzüldüğün kitaptır.
Birde çok üzüldüğüm konu aldığım bazı kitaplar beklediğim gibi çıkmıyor, bir türlü ilerlemiyor o zaman verdiğim paraya üzülüyorum. İyi kitap kendini okutan kitaptır. Yazarın görevi budur. Eğer bir kitap kendini okutmuyorsa ve sizi sıkıyorsa çöpe atın. Çünkü yazar görevini yapmamış demektir. Dünyada okunacak
nice güzel kitap var...Okuduğum kitaplar hakkında ilerde hazırlayacağım yazılar olacak.
Okumayı seven biri olarak size birkaç öneri:
Zülfü Livaneli  -Kardeşimin Hikayesi
Ron Currie Jr -Tanrı öldü
John Fowles   -Koleksiyoncu
Paul Auster    -Görünmeyen


Bugün D&R'dan aldığım iki yeni kitap.

3 yorum:

  1. Ben de aşağıdaki kitabı şiddetle tavsiye ediyorum: Marcus Rediker - Köle Gemisi http://bit.ly/1aX2O5o

    YanıtlaSil
  2. Senin verdiğin kitap (Anadolu'dan Yeni Dünya'ya-Rıfat N.Bali)bitsin onu okuyacağım.Teşekkürler tatlım:)

    YanıtlaSil
  3. heyecanla okumayı bekliyorum:)

    YanıtlaSil